|
Artikelen: (10 april 2002) "Verborgen angsten van een succesvolle ondernemer" MAASTRICHT - Want hij worstelt met een schrijnende weerzin tegen de positie waarin hij zichzelf in de loop der jaren heeft gemanoeuvreerd. De positie van de zakelijk leider die overal voor verantwoordelijk is, die alle risico's draagt, terwijl hij veel liever weer - zoals vroeger - 'gewoon lekker af en toe een auto verkoopt'. Het kunstje - het aan de man brengen van auto's - waarop zijn onderneming is gegrondvest, werd hem ergens in het verleden afgenomen door de verkoopadviseur die hij zelf in dienst had genomen. ga naar artikel (Mei 2001) "Menige ICT'er is een dozenschuiver". HEERLEN - "Internet en e-business zijn nooit een doel op zich," zegt Peter Gielkens. "Wel voor de bedrijven achter de techniek. Die liften dan ook succesvol mee op de ontwikkelingen. Veel verkopers van die netwerktoepassingen beschouwen zich echter als een verlengstuk van de makers." "Ze trekken klanten aan, verleiden hen tot een ICT-project, maar zijn al weer verdwenen zodra de nieuwe apparatuur zoemt en de software draait. Nooit geven ze zichzelf de tijd - of krijgen ze de tijd - om tot de kern van de zaak door te dringen. Dus verzucht de klant na op zijn hoogst een jaar: 'E-business is niks voor ons.' ga naar artikel Met dank aan Huub Hovens (de schrijver van beide artikelen) voor de inspirerende gesprekken en de uitstekende manier waarop hij mijn gedachten verwoord heeft. Huub Hovens is hoofdredacteur Kamerkrant van de Kamer van Koophandel Zuid Limburg.
|
||||||
|